Doe'RToe
  • Home
  • Over Doe'RToe
    • Wie zijn wij?
  • Materialen en middelen
    • Praatplaat
    • Corona tips & uitleg
    • Video bellen
    • Familienet
      • Toestemmingsformulier Groepspagina Familienet
      • Toestemmingsformulier Persoonlijke Familienet
    • Vermaak
    • Slimmer
      • Aanbod 2021
      • Werkgroep Slimmer
  • Verhalen
  • Contact
  • Nieuws
  • Home
  • Over Doe'RToe
    • Wie zijn wij?
  • Materialen en middelen
    • Praatplaat
    • Corona tips & uitleg
    • Video bellen
    • Familienet
      • Toestemmingsformulier Groepspagina Familienet
      • Toestemmingsformulier Persoonlijke Familienet
    • Vermaak
    • Slimmer
      • Aanbod 2021
      • Werkgroep Slimmer
  • Verhalen
  • Contact
  • Nieuws
Search

Verhalen

Sociobot Tessa

24/6/2021

2 Reacties

 
Foto
Mevrouw Vinckemöller is 80 jaar en heeft niet-aangeboren hersenletsel opgelopen na een val van de trap.
Mevrouw is gebaad bij herinneringen gedurende de dag om haar te stimuleren en om haar voor te bereiden op wat komen gaat.
Om die reden hebben we Sociobot Tessa bij haar geïntroduceerd. Tessa ziet er uit als een wezentje met een bloempot op het hoofd en kan ‘praten’. In de app die in verbinding staat met Tessa kan er zorg op afstand geboden worden. Door herinneringen in te stellen met bijbehorende boodschappen zal Tessa op ieder gewenst tijdstip de herinnering uitspreken en geeft zo verbale begeleiding bij dagelijkse (zorg)taken.
Bij mevrouw Vinckemöller kondigt Tessa alle afspraken aan zoals: de dagbesteding, tandarts/ziekenhuisafspraken (en wie er mee gaat), wanneer de thuiszorg of ambulante begeleiding komt, wanneer de familie langs komt. Ook bijvoorbeeld alle feestdagen zijn ingesteld door de ambulant begeleider van mevrouw zoals ‘Het is vandaag Tweede Pinksterdag. Je gaat vandaag niet naar de Zilvermeeuw, want die is dicht’ .
Of ‘Om 18.45u is de Nationale Dodenherdenking op televisie op NPO 1’. Ook wenst Tessa haar sterkte bij een vervelende ziekenhuisafspraak of de Corona-vaccinatie.
Mevrouw laat regelmatig weten dat ze Tessa zo leuk vindt of zegt bijvoorbeeld bij binnenkomst dat Tessa al zei dat je zou langskomen.
De begeleiding en familie merkt dat sinds Tessa in de woonkamer staat, mevrouw vaak al klaar zit voor de geplande afspraak. Hiervoor gebeurde het nog wel eens dat ze bijvoorbeeld in bed lag en de afspraak was vergeten.
Tessa kan ook vragen stellen. Hierop kun je met ja of nee antwoorden. Deze antwoorden zijn dan terug te lezen in de app. Denk aan vragen als: ‘Heeft u al gegeten?’
Tessa kan dus zorg ontlastend werken omdat Tessa stimuleert om dingen te ondernemen voor wie dit niet (meer) vanzelfsprekend is en het kan overzicht bieden gedurende de dag. Tessa kan met de vriendelijke uitstraling en het ‘geklets’ gedurende de dag als gezellig worden ervaren. 

​“Ik vind haar heel leuk en ben blij met haar berichten!”
2 Reacties
Manon
28/6/2021 09:28:04

Hi collega's,
Werkt Tessa ook samen met Mijn Eigen Plan?
groetjes! Manon

Antwoord
Wendy link
29/6/2021 11:51:17

Hi Manon,

Tessa en MijnEigenPlan werken los van elkaar en zijn helaas niet aan elkaar te koppelen. Tessa heeft een eigen app waar je herinneringen kan intypen die uitgesproken mogen worden door Tessa. Mocht je meer willen weten over de app's dan mag je altijd mailen naar doertoe@esdege-reigersdaal.nl

Antwoord



Laat een antwoord achter.

    Auteur

    Doe'RToe

    Archieven

    Juli 2021
    Juni 2021
    Maart 2021
    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Juli 2020

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Esdégé-Reigersdaal
  • Locaties
  • Werken bij Doe'RToe
  • ​Contact

Esdégé-Reigersdaal
​Krusemanlaan 88
1701 VN Heerhugowaard

Foto
  • Home
  • Over Doe'RToe
    • Wie zijn wij?
  • Materialen en middelen
    • Praatplaat
    • Corona tips & uitleg
    • Video bellen
    • Familienet
      • Toestemmingsformulier Groepspagina Familienet
      • Toestemmingsformulier Persoonlijke Familienet
    • Vermaak
    • Slimmer
      • Aanbod 2021
      • Werkgroep Slimmer
  • Verhalen
  • Contact
  • Nieuws